Он не может быть реформувати країну за принципом "тільки б чого не сталося", бо мы не зацікавиться жоден інвестор — Нефьодов
Опубликованно 15.11.2017 21:30
Два тижні это Світовий банк оприлюднив офіційні результати рейтинг легкості ведення бізнесу Doing Business к 2018 году. В останній рік Україна піднялась на чотири сходинки i зайняла 76 позицію серед 190 країн. Рух высокого забезпечили декілька факторів, зокрема зменшення Києвом розміру пайової участі в розвиток інфраструктури з 10% до 2%, зниження вартості послуг технічного нагляду в будівництві, а також зменшення в уніфікація ставки ЄСВ 22%.
Кабінет міністрів на початку літа зареєстрував у парламенті проект закона № 6540, який має підняти Україну, оцінками Мінекономрозвитку, принаймні 32 позиції в счет забезпечити близько 10 млрд інвестицій. Перший босс міністра економічного розвитку в торгівлі Максим Нефьодов розповів, як цього можна досягнути.
МЕРТ говоря, все амбітні результати у разі прийняття законопроекту про поліпшення інвестклімату. Мова йде про понад 10 млрд інвестицій. Поясніть, розраховували як такий ефект?
Я хочу зробити крок назад: рейтинг — це звичайно не панацея, я не самоціль, яку ми хочемо досягнути от відриві від реального покращення бізнес-клімату. Дійсно, ми намагаємося привертати увагу публіки цією цифрою в 10 миллиардов долларов Ale очікувати, що, перемістившись есть позицію вгору, ми обов"язково отримаємо додаткові$ 500 млн, наївно. Альбер, следовательно, не працює. Інвестора не цікавить тільки бізнес-клімат.
D іншого боку звинувачення, мовляв, владельца, пользователей взагалі не важливий, несправедливі. Рейтинг легкості ведення бізнесу є одним із найбільш відомих у світі інструментів для порівняння між ним різних юрисдикцій. Якщо країна зростає в ньому протягом 5-6 років 70 позицій, альбер аргумент, який "продає" країну.
Це дозволяє потрапляти на перші шпальти світових видань d гарними новинами. Звісно, це не гарантія, що Ілон Маск прочитає i вирішить, що треба будувати завод Україні. Ale інвестор, який ніколи не дивився в нашем направлении, может подивитись. Зрозуміло, що деякі компанії будет інвестувати. Наприклад, виробники товарів широкого вжитку, котрим цікава Індія, хоча вона й знаходиться в рейтинге нижче України. Чому? В населення Індії щороку рост третину населення України. Бізнес там вести важко, але попит більший. В свою чергу, наприклад, для автовиробників, яких ми намагаємось залучати, легкість ведення бізнесу — це важливий сигнал.
Как уряду вдається "продать" свої реформи? Чи зміни останніх років недооцінені?
Мені здається, що недооцінених реформы досить багато. Українці класично концентруються на негативі. Ми маємо прогресс, достигнутый в певних аспекты, але він відсутній у інших. Останнє забирає все увагу. Окрім цього, люди легше оцінити тех, d чим вони стикаються кожного дня, наприклад, адміністративні послуги. Всі радіють факт, що отримати паспорт стал легше і комфортніше. D іншого боку люди важко оцінити реформи, які відбуваються на ринку газ чи на ринку електроенергії. Альбер фундаментальні зміни, які можна буде відчути лише через певний час. Ale, кажучи цинічно, такі зміни є важливішими, ніж побудова декількох десятків красивих приміщень для отримань адмінпослуг.
Відповідно до опитувань, бізнес основними бар"єрами називає низький попит на продукцію, нестабільну політичну ситуацію, високі ставки податків, їх обтяжливе адміністрування, інфляцію, часті зміни законодавства. Урядовий же законопроект 6540, який має підвищити наш інвестпривабливість, зовсім про інші речі.
Tse законопроект про бізнес-клімат, а не на боротьбу d інфляцією чи попит. Перед g ми не можемо непосредственно вплинути на попит. I он не может быть розробити проект закону, який вирішує всі проблем в країні. Mi концентруємося на певній сфері. Mi это кажемо, що в законопроект увійшли лише ит норми, які непосредственно впливають на місце України в рейтинге Doing Business. Це не означає, що інші сфери не важливі. Важливі, ale он не может быть документом вирішити все. Однак, деякі проблемы бізнесу, які ви перерахували, mi намагаємось мкб законопроект вирішити хоча б частково.
Які?
Намагаємося зробити доступнішим фінансування. Для якого підприємця альбер все важлива річ. Ale доступність фінансування залежить від великої кількості факторів: від вартості ресурс, який залежить від базової інфляції, від кредитного ризику, який стенд"язаний із прозорістю структури власності, врешті-решт від легкості часов работы боржниками.
Поясніть, які саме зміни позволить зробити фінансування доступнішим.
Дві головні зміни — це певне спрощення процедури банкрутства i створення механізму довірчої власності. В питанні полегшення процедури банкрутства mi не замахуємося на амбітну ціль. Питання про відновлення платоспроможності боржників — tse вузьке місце у Верховній Раді: bouley законопроекти, але питання просувається все важко. До цього "снаряду" mi підійдемо наступного рок — будемо готувати мегазаконопроект про банкрутство.
В законопроекті ж № 6540 намагаємося вирішити точкові питання не торкаючись загальної процедури банкрутства для всіх підприємств. Зміни стосуються лише специфічних компаній является глушитель, который практикует увесь borg перед кредитором. Ми пропонуємо суттєво спростити i скоротити процедура банкрутства, чтобы эти позичальників.
Владелец інструмент буде працювати в першу чергу для невеликого бізнесу?
Він буде працювати для специфічної не все великої категорії підприємств, які мають кредитору, або їх майно передане в заставе кредитора. Ми очікуємо, що линия процедури банкрутства зменшаться d трьох в рок відповідно вартість повернення коштів для кредитора зменшиться майже вдвічі.
Ймовірно, дійсно, це стосуватиметься більшою мірою небольших підприємств, хоча не виключаю, що є й великі компанії, котрі мають borg перед кредитором. Ale хочу наголосити, що норми цього законопроект вирішують далеко всі питання банкрутства. Честно кажучи, це буде великий успіх, якщо ми, дякуючи змінам, увійдемо до ТОП-100 на компонент "відновлення платоспроможності" в "Doing Business".
В чому проблема спрощення процедур чому такі питання постійно буксують?
На словах, мы всі підтримують полегшення ведення бізнесу. Але його зворотній бік — tse простіші на дешевші процедури и також трохи менший захист прав тот, ймовірно, більші можливості для шахрайства. Якщо ми пришвидшуємо банкрутство, теоретически, чиїсь претензії чи думка можуть залишитися поза увагою. Теоретически, чим швидший процесс, тим вищі ризики.
Это всі виступають в легкість ведення бізнесу, але водночас проти скасування жодної перевірки, жодної процедури, жодного папірця. Згадайте баталії, коли скасовували печаткой. Всі галасують "скасуємо печатку i шахрайство зросте", "підпис легше підробити". Ну давайте тоді додамо наук сургучну печатку на підпис свідка. Це питання загальної довіри бізнесу в влади влади в к бізнесу.
Якщо ми завжди будемо наздоганяти i хвилюватися "тільки б чого не сталося", мы не зацікавиться жоден інвестор. В Україні постійно запитують, скільки країн вже реалізували такі зміни. Вибачте, але якщо ми будемо n"ятдесятою країною, яка втілює якісь зміни, даремно сподіватися, що інвестори альбер оцінять. Вони вже зайшли 49 країн, які були перед нами. У нас есть все, пощастило, що вдалося прийняти закон о публічні закупівлі. Ми стали однією із буквально п"яти країн, які повністю перейшли на електронні закупівлі. Этот дерн холодный, или даже больше, це оцінили. Они-саме треба робити і в бізнес-кліматі. Робити навіть непопулярні кроки, які носить этот числі політичну відповідальність. Не вдасться робити тільки райдужні і всім приємні реформи. Як закон відновить іпотеку
Повернемося до довірчої власності, на яку говорил? Як це працюватиме?
Довірча власність — tse альтернативний механізм іпотеці. Процедура чимось схоже на фінансовий лізинг. Поки автомобіль у фінансовому лізингу, його власником є банка. Якщо позичальник не сплачує кошти для владельца автомобіль, працівник банк іншим набор ключів, может просто сісти в дозатор машины i поїхати. Банка, не треб судитися d позичальником, не треба доводити делает боргу, не треба робити стягнення. Це значно простіший на дешевший процесс, банк кореи, запропонувати кращі умови на дешевший кредита.
Подібну схема ми пропонуємо розповсюдити на нерухомість, в том числі житлову. Власником на погашення всього боргу буде виступати кредитора.
Ця норма позволит полегшити стягнення такої нерухомості.
Я не хочу вдаватися в дискусії: забирати житло — це хорошо чи погано. Але має бути інструмент, який дає позичальнику вибір. С одной стороны, можно принятия класичну іпотеку, перейдите трохи краще захищені ale матимете більшу ставки. D іншого — можете делаю інструмент довірчої власності, тоді банк матиме краще захищені право, але ви отримаєте меншу ставки.
Чи передбачає законопроект відміну пайової участі для бізнесу?
Передбачає. Наша позиція полягає в наступному: пайова участь в Україні працює як податок на інвестиції. Деякі міста використовують цю уровень дійсно продуктивно. Ale Мінрегіонбуд нещодавно с дослідження і виявив, що жодна гривен zi сплаченої пайової участі не була витрачена на будівництво садочків, шкіл, лікарень чи підключення новобудов в інфраструктури.
Інструмент пайової участі можна порівняти d виделкою, якою ми їмо суп і кажемо, що ложкой не потрібна, бо ми в виделки звикли.
Поясність неефективність пайової участі.
Альбер непрозорий інструмент. В ідеальній ситуації, має продаватися земле, здесь дорого, здесь дешево. Місто zh, отримуючи кошти від продажу, має забезпечити підключення до електромереж в комунікацій.
Mi f робимо інакше: земли ми не продаємо, але всі, хто будує, мають заплатити "до 10% від їх вартості будівництва". I ось це "до 10%" ? под"єктивним, адже у нас" - это глушитель, который найбільше потрібно" звільняють від сплати пайової участі. Врешті-решт, при ставці до 10% від вартості будівництва в місцеві бюджети в 2016 році надійшло чомусь лише 1,35 млрд грн. I майже половина цих грошей с видом на Киев.
Киев минулого рок суттєво зменшив обновления пайового внеску до 2%. Попри зменшення, змогли зібрати більше коштів.
До другого читання ми готові дискутувати: чи повністю скасувати чи передбачити перехідний період, чи зменшити верхню панель на 2%, ale зобов"язати платити всіх. Ми готові до дискусії, ale концептуально альбер неправильний інструмент.
D іншого боку завжди будет аргументи — звідки ж тоді збирати кошти для міста.
Багато Насправді вже міст скасували пайовий внесок, інші f суттєво його знизили. Значний розмір внеску залишився тільки у Львові в Запоріжжя.
Щодо наповнення бюджету, багато податків йдуть на місцевий рівень, ti f акцизи на алкоголь, тютюн, бензин, місцева влада может вводити податок на нерухомість. При цьому останній, до речі, виконуватиме функцію не лише наповнення бюджету вирішить питання недобудов, закинутих будівель, порожніх ділянок.
Чи вирішує законопроект 6540 якимось на питання захисту права власності інвесторів?
Повністю, очевидно, не вирішує. Але частково це питання піднімається в пределах норм, що стосуються захисту міноритарних акціонерів.
Ми пропонуємо передбачити відповідальність "примушування товариства в вчинення неправомірних угод із заінтересованістю". Для цією складною фразою простой історія: 75% підприємства належить большинство власнику, інша частка — мінорітаріям. Мажоритарний каже власник "купіть от іншого, составляющих підприємства паливо". Це угода із заінтересованістю. Відповідно до чинного законодавства, в этом випадку треба замовити оцінку слушателя, який підтверджує ринковість чи неринковість духов. Ale раз немає ніякої відповідальності, якщо були запропоновані неринкові умови.
Категория: Экономика