Вы не можете не реформувати країну за принцип "только чого б не сталося", Бо нам зацікавиться жоден інвестор — Нефьодов


Опубликованно 15.11.2017 21:27

Вы не можете не реформувати країну за принцип

Два тижні тому Світовий Банк оприлюднив офіційні результати рейтингу легкості ведення бізнесу Doing Business-2018. За последний год Украина піднялась на чотири сходинки зайняла і 76 позицію серед 190 країн. Рух угору забезпечили декілька факторов, зокрема зменшення Києвом розміру пайової участі в развитии інфраструктури ч 10% до 2%, зниження вартості послуг технічного нагляду в будівництві, а также зменшення уніфікація та ЄСВ ставки до 22%.

Кабінет міністрів на початку літа зареєстрував у парламенті законопроект № 6540, має підняти Україну, за оцінками Мінекономрозвитку, принаймні на 32 позиції в рейтингу та забезпечити близько $10 млрд інвестицій. Перший защитник міністра економічного развития та торгівлі Максим Нефьодов розповів, Як цього может досягнути.

МЭРТ объясняет очень амбітні результати у разі прийняття законопроекту про поліпшення інвестклімату. Мова йде про более $10 млрд інвестицій. Поясніть, розраховували Як такий ефект?

Зробити КРОК обратно хочу: лидеры — цена, звичайно, не панацея і самоціль, ЯКУ ми хочемо досягнути при відриві реальное покращення назначение клімату. Дійсно, ми намагаємося привернути до публіки цією цифрою $10 млрд Ale очікувати, що, перемістившись на позицію вгору, ми obov язково отримаємо додаткові $500 млн, наївно. Цена не так працює. Інвестора цікавить не только дату-клімат.

? стороны, звинувачення, мовляв, вспомни цей рейтинг взагалі не важливий, несправедливі. Рейтинг легкості ведення бізнесу є одним из найбільш відомих в мире інструментів для порівняння между собой різних юрисдикцій. Если країна зростає в ньому в течение 5-6 лет країну на 70 позицій, цена-аргумент "продає".

Цена дозволяє потрапляти на перші шпальти світових видань ч гарними новинами. Звісно, цена не гарантія, що Ілон Маск прочитає і вирішить, що треба будувати завод в Украине. Ale інвестор, ніколи не дивився в нашу сторону, може подивитись. Зрозуміло, що деякі компанії не інвестувати однако будуть. Наприклад, виробники товаров широкого вжитку, котрим цікава Індія, хоча вона. знаходиться в рейтинг Украины нижче. Chomu? В населення Індії щороку рост на третину населення Украины. Прием там ведут важко, але попит більший. В свою чергу, наприклад, для автовиробників, яких ми намагаємось залучати, легкість ведення бізнесу — цена важливий сигнал.

Сейчас уряду вдається "продавати" свої реформи? Хи, останніх лет недооцінені?

Я удивлен ренты, що недооцінених реформ досить багато. Українці класично концентруються на негативі. Ми маємо прогрес в певних аспекты, ale Vin відсутній у власти и другие. Останнє забирає на себя все внимание. Окрім цього, легче людям оцінити те, чим h вони стикаються кожа-день, наприклад, адміністративні послуги. VSI радіють факт, що отримати паспорт был комфортніше і легкий. ? стороны, люди важко оцінити реформи, відбуваються на ринку газ чи на ринку електроенергії. Цена фундаментальні изменения, ларек может відчути лише через певний час. Ale, кажучи цинічно, такі, є важливішими, ніж побудова декількох десятків красивих приміщень для отримання адмінпослуг.

Відповідно до опитувань, назначение основними бар'єрами називає низький попит на продукцію, нестабільну політичну ситуацію, високі ставки податків, их обтяжливе адміністрування, інфляцію, часті, законодавства. Правительственный же законопроект 6540, got підвищити наши інвестпривабливість, зовсім о других rech і.

Це законопроект о свидании-клімат, не про боротьбу ч інфляцією чи попит. Теперь перед ми не можемо прямо вплинути на попит. Я не розробити счет, вирішує VSI может произошли проблемы. Ми концентруємося на певній сфері. Mi честно кажемо, що увійшли в счет лише ті норми, которые непосредственно впливають на місце Украины в рейтинге Doing Business. Цена не означає, що другой сфери не важливі. Важливі, но вы не можете вирішити к документу все. Однако деякі проблемы бізнесу, которые Wee перерахували, ми намагаємось CIM счет вирішити хоча б частково.

Что?

Намагаємося зробити доступнішим финансирования. Для якого підприємця хвала-очень важлива річ. Ale доступність финансирования приняты, поскольку это зависит в большой кількості факторов: от вартості ресурс, кто берется, потому что это зависит от базової інфляції, ризику кредит, история язаний із прозорістю структури власності, врешті-разделить Решт vid легкості ч работы боржниками.

Поясніть, sama, страдают зробити финансирования доступнішим.

Дві головні изменений — цена певне спрощення процедури банкрутства і создание механізму довірчої власності. У питанні полегшення процедури банкрутства ми не замахуємося на амбітну ціль. Power pro відновлення платоспроможності боржників — цена вузьке місце у Верховній Раді: Буль законопроекти, ale Power просувається очень важко. До цього "стрелковый" ми підійдемо наступного року — будемо готувати мега законопроект о банкрутство.

В законопроекті № zh 6540 намагаємося вирішити точкові Power, не торкаючись загальної процедури банкрутства для всех підприємств. Изменения стосуються лише специфічних компаній — тихо, у кого целесообразно увесь Borg перед кредитором. Ми пропонуємо суттєво спростити і скоротити процедуру банкрутства за такие позичальників.

Вспомни цей інструмент буде працювати в першу чергу для невеликого бізнесу?

Vin буде працювати для специфічної, не очень большой категорії підприємств, мають кредитора, ваши або майно передане форпост в одного кредитора. Ми очікуємо, що строк процедури банкрутства зменшаться ч до трьох рок, відповідно вартість повернення коштів для кредитора зменшиться почти вдвічі.

Ймовірно, цена стосуватиметься більшою мірою підприємств малого, хоча не виключаю, що є. великі компанії, котрі мають Борги перед кредитором. Ale хочу наголосити, що норми цього законопроекту не вирішують VSI Power банкрутства. Честно цена буде великий успіх кажучи, если mi, дякуючи змінам, увійдемо до ТОП-100 по компоненту "відновлення платоспроможності" в Doing Business.

В Chomu проблема спрощення процедур, такі Power постійно буксують?

На словах у нас VSI підтримують полегшення ведення бізнесу. Але його зворотній бік — цена простіші ta дешевші процедури, а трохи менший Захист прав та, ймовірно, більші можливості для шахрайства. Если ми пришвидшуємо банкрутство — теоретически чиїсь претензії чи думка может залишитися поза увагою. Теоретически чим швидший отделки, Тим вищі ризики.

Для этого VSI виступають за легкість ведення бізнесу, але водночас надежное скасування все перевірок, процедуры, папірців. Згадайте баталії, коли скасовували уплотнения. VSI галасують "скасуємо печать шахрайство і зросте", "підпис легче підробити". Ну, давайте тоді додамо sche сургучну печать та підпис свідка. Цена Power загальної довіри бізнесу до Влади Влади та бізнесу.

Если ми завжди будемо наздоганяти і хвилюватися "только чого б не сталося", не інвестор нас зацікавиться жоден. В Украине запитують постійно, скільки країн в реалізували такі изменения. Вибачте, но если ми будемо ? ' ятдесятою країною, яка втілює якісь изменения, даремно сподіватися, що інвестори оцінять цена. Вони зайшли в 49 країн, которые Boule перед нами. Нам очень пощастило, що не прийняти закон про публічні закупівлі. Ми стали однією із буквально ? ' яти країн, повністю перейшли на електронні закупівлі. Цены классные, і ценой оцінили. Железная дорога-sama треба робити в і назначения-кліматі. Робити также непопулярні кроки, для ношения в числі. політичну відповідальність. Не вдасться только робити райдужні і всім приємні реформи. Як закон відновить іпотеку

Повернемося до довірчої власності, через ЯКУ ви говорили? Як цена працюватиме?

Довірча vlasnist — цена альтернативний механізм іпотеці. Процедура чимось похож на фінансовий лізинг. Поки автомобіль у фінансовому лізингу, власником є його банка. Если позичальник не сплачує кошти для вспомни цей автомобіль, працівник банку h іншим набор ключів може просто сісти в Цю машину і поїхати. Банк не треба судитися ч позичальником, не треба доводити факт боргу, не треба робити стягнення. Цена значно простіший ta дешевший отделки, Банк може лучшие намерения умови та дешевший кредит.

Подібну схема ми пропонуємо розповсюдити на нерухомість, в числі житлову. Власником до погашення всього боргу буде виступати кредиторов.

'Norma позволить себе полегшити стягнення такої нерухомості.

Я не хочу дерьмо вдаватися в дискусії: забирати Житло — Chi хорошей цене. Але має бути інструмент, дає позичальнику вибір. W одной стороны, вы можете іпотеку нас вы класичну — трохи есть захищені ale матимете більшу ставку. H — обрати інструмент довірчої власності, тоді Банк матиме имеет права захищені, але ви отримаєте меншу использования.

Чи передбачає счет відміну пайової участі для бізнесу?

Передбачає. Наша позиція полягає в следующем: пайова участь в Украине працює Як податок на інвестиції. Деякі области використовують Цю норму дійсно продуктивно. Ale Мінрегіонбуд нещодавно дослідження і виявив, що жодна гривны Zi сплаченої пайової участі держать не була витрачена на будівництво садочків, шкіл, лікарень чи підключення новобудов до інфраструктури.

Інструмент пайової участі может звикли порівняти ч виделкою, якою ми їмо суп, і кажемо, що ложки не потрібна, Бо ми до виделки.

Поясність неефективність пайової участі.

Цена непрозорий інструмент. В ідеальній ситуації got продаватися земли, ere дорого, либо за дешево. M_sto w, отримуючи кошти в продаже, має забезпечити підключення до електромереж та комунікацій.

Mi w робимо інакше: земли ми не продаємо, ale VSI, ХТО будує, мають заплатити "до 10% от вартості их будівництва". І ось цена "до 10%" — суб'єктивне, в итоге мы имеем "спокойно, кто найбільше потрібно", звільняють від сплати пайової участі. Врешті-Решт при ставці до 10% от вартості будівництва в місцеві бюджети в 2016 году будет надійшло чомусь лише 1,35 млрд почти половина І цих грошей дали київ.

Київ минулого року суттєво зменшив ставка пайового внеску — до 2%. Группа зменшення, змогли зібрати більше коштів.

До другого читання хорошем состоянии mi дискутувати: чи повністю скасувати, чи передбачити перехідний період, чи зменшити верхню планку до 2%, ale зобов'Unterst?tzung все платити. Mi хорошем состоянии до дискусії, но концептуально цена неправильний інструмент.

? стороны, завжди будуть аргументи — звідки ж тоді збирати кошти для зданий?

Насправді багато міст в скасували пайовий вклад, другие w суттєво його знизили. Значительное розмір залишився только внеску у Львові та Запоріжжя.

Щодо наповнення бюджету — разовое багато податків йдуть на місцевий рівень, Zi w акцизи на алкоголь, тютюн, бензин, місцева влада може вводити податок на нерухомість. При цьому последней, до rech і, виконуватиме функцію не лише наповнення бюджету, I вирішить Power недобудов, закинутих будівель, порожніх ділянок.

Чи вирішує счет 6540 якимось обряд Power захисту права власності інвесторів?

Повністю явно не вирішує. Але частково цена Power піднімається в норм, що стосуються захисту міноритарних акціонерів.

Ми пропонуємо передбачити відповідальність за "примушування до товариства вчинення неправомірних угод в заінтересованістю". За цією складною фразою очень проста історія: 75% підприємства належать большинства власнику, інша частка — мінорітаріям. Мажоритарний власник говорит "купіть при независимой підприємства паливо". Це предпочтение заінтересованістю. Відповідно до чинного законодавства, в такому випадку треба замовити оцінку аудитора, підтверджує ринковість чи неринковість Minds. Но сейчас немає жодної відповідальності, когда були запропоновані неринкові умови.



Категория: Экономика